Vintertopptur på Rasletindene med Pappa!! (22.11.2014)

Ascents Rasletinden (2,105m) 22.11.2014
Øystre Rasletinden (2,010m) 22.11.2014

Jeg vekket Leah 0530, men det tok en hel time å komme seg i bilen, selv om jeg pakket kvelden før. Tror det skyldes ekstra mye trøtthet og grums i halsen. Heldigvis var motivasjonen sterkere enn forkjølelsen. Egentlig skulle Tind August (i pulk) og Line være med, men TA hadde feber:(
Tempen i bilen viste 13,5 kalde i det vi krabbet ut av bilen på Valdresflya. Etter noen få minutter og noen slurker saft, var vi på vei mot Østre Rasletinden. Himmelen var isblå i starten, men ble kraftig lilla etter hvert som soloppgangen nærmet seg. Da solen til slutt karret seg over horisonten fikk vi en av de fineste soloppgangene ever! Hele landskapet badet i oransje og forskjellige nyanser av blått og lilla. Bildene er ikke i akkurat som virkeligheten, men kan gi en viss pekepinn :)
Vi kom oss opp på Østre -Rasletinden, via breen, i det klokken slo12.00. 13.00 var vi på Rasletinden (2105moh)! Det var hardt å følge tempoet til Leah de siste 300m. Hun var så gira på å kjøre slalåm ned igjen, at hun fløy opp den siste bakken. Det var litt i overkant mange folk i fjellet, men siden det var perfekt utsikt, og pudder fra topp til bunn, ble det for dumt å klage på det.
1600 sto vi nede ved bilen igjen, slitne, men med et stort glis i fjeset.

Link til Leah`s artikkel fra denne turen ligger her: Vintertopptur på Rasletindene med Pappa!!