Suletinden (14.02.2017)

Start point Børrelia (976m)
Ascents Suletinden (1,780m) 14.02.2017 13:14
Visits of other PBEs Sulebu (1,330m) 14.02.2017 10:58

Sulebu

Utsikt fra Suletinden

Suletinden i praktvær.

I dag var drømmedagen i fjellet. Ganske mye bedre enn forrige onsdag. På Sulebu var det en familie på 4 som hadde overnattet, ellers var det mange dansker ute og gikk for de hadde vinterferie. Det var rene påskestemningen sa de, og det var det også. Et lite småfly sirklet lavt ved Sulebu, i laveste laget syntes jeg , i hvert fall under 100m. Når jeg kom til Øvre Sulevatnet, fikk jeg svaret på lavtflygingen Da stod det pent parkert utenfor hytta der. Og jeg som trodde at det var bare Bråten som landet på hytta si på Eidsbugarden i eget fly!! Der tok jeg grundig feil. Det var fin puddersnø opp til Suleskardet og videre til toppen. Ved varden var det blikk stille, og bare og nyte sola og den fantastiske panoramautsikten inn i Hurrungane og Jotunheimen. Nedkjøringen var som en drøm. Ved parkeringen var det 2 varmegrader og helt stille. Nesten vemodig og kjøre ned igjen.