Kommunetoppen i Hemesdal og Lærdal - Høgeloft via Juklevatn (17.05.2019)  5

Start point Demningen ved Eldrevatnet (1,111m)
Ascents Høgeloft (1,920m) 17.05.2019 10:48
Visits of other PBEs Ulvehaugveien bom (1,112m) 17.05.2019 10:48

På sykkel inn anleggsvegen, nesten fram til demningen ved Juklevatnet. Så i flanken av/under Store Jukleeggi. Passerte vest for høyde 1518 moh. Videre inn dalen til østryggen til Høgeloft. Oppe på ryggen kommer en bitende vind.
Møter to trivelige og festkledte folk.
Ned uten matpause, via bratt flanke, ca. 1200 meter sør på ryggen fra Høgeloft. En smule utrivelig her, men snøforholdene var greie, med unntak av skavelen, som man selvsagt ikke kan vite om blir hengende eller ei.
Samme vei tilbake. Sykkel fra demningen og ut. Mye av veien var fortsatt ikke bar, så det ble en del gåing.

Flott vær og greit føre. Herlig terreng.

Anleggsveien er fin, men var stedvis ikke bar ennå
Tilbakeblikk fra Høgelofts østrygg
På toppen. Kraftig vind.
Fantastisk å få servert 17. mai følelsen på denne måten. Kaldt ble det til disse to også pga den plutselige vinden.
Place not to be!  Her var intet blivende sted. Men prøvde en litt bratt variant ned fra Høgeloft. Ca 1200 meter sør for toppen.
Place not to be! Her var intet blivende sted. Men prøvde en litt bratt variant ned fra Høgeloft. Ca 1200 meter sør for toppen.
Vesle Jukleeggi
Her kom jeg ned fra ryggen på returen. Ca. 1200 meter sør for toppen

Gratulerer med høy

Written by Stigun 18.05.2019 01:15

og prominent kommunetopp, en skikkelig godbit Høgeloft! Og med meget bedre vær enn vi hadde..