Gavlafjellet (05.10.2023)

Start point Skjerjabotnen (900m)
Endpoint Samme (900m)
Ascents Gavlafjellet (1,244m) 05.10.2023 12:58
Visits of other PBEs Skjerjavatnet parkering (965m) 05.10.2023 14:24

Gavlafjellet

I dag var det tid for siste toppen i Modalen og jeg kjørte opp anleggsveien i spenning på hvor langt opp jeg ville komme. Det sto nemlig skilt med varsel om veiarbeid ved innkjøringen. Ved Skjerjabotnen var det stopp og jeg parkerte på en lomme langs veien. Vi gikk forbi gravemaskin og lastebil og fortsatte langs veien opp til rett forbi Kvammavatnene. Her tok vi av og fulgte den mest naturlige ruten opp til toppen. Det var en kald vind på toppen, så her ble vi ikke lenge. Tok oss bort til en sliten hytte hvor det ble lunsj i le. Returnerte omtrent samme rute. En grei tur i høyfjellet, men noe "unødvendig" lang på anleggsvei pga veiarbeidet.

Veiarbeid (kabellegging) i Skjerjabotnen.
Tarja og jeg tar av fra anleggsveien i kort øyeblikk med sol.
Toppen av Gavlafjellet, 1244 moh.
En sliten og ulåst hytte, men god nok til lunsj.
Nesten framme ved bilen etter 12 km, hvorav halvparten på grusvei.
Tarja koser seg på første tur på høyfjellet.