Loneggi (19.01.2020)  4

Endpoint Samme (560m)
Ascents Loneggi (955m) 19.01.2020 11:12

Loneggi

Vinteren har (som alle vet) vært relativt dårlig så langt. Men, denne søndagen skulle jeg få meg en skitur, selv om det ble mer tid i bilen enn på tur. Dårlig med parkeringsplasser på Ekse, men fikk lov til å parkere på gården ved turstart. Fine føreforhold og flott skiterreng oppover. Ankom toppen etter 1t 15 min og fikk meg en god lunsjpause. Kunne se snø/regnbygene komme fra vest, så jeg vendte nesen nedover etter 20 min. Nedkjøringen var ganske så bra. Litt hardt føre og flatt lys øverst, men under tregrensen var det flotte forhold. Kunne sette mange telemarksvinger (med fjellski) nedover bakkene. Nesten nede, oppdaget jeg spor fra noen andre skigåere. Disse har kommet ned parallelt med meg, men ikke gått opp samme vei. Rakk akkurat å komme meg i bilen før regnet kom. Årets første skitur var nå gjennomført!

Fikk lov å parkere på gården.
En liten elvekryssing i starten. Krysset lenger nede på vei ned.
Toppen av Loneggi, 955 moh.
Fine føreforhold oppover.
Nesten nede nå. Andre turgåere hadde kommet ned samme vei.