Great How (29.06.2017)  4

Start point Highpark wood (210m)
Ascents Great How (Thirlmere) (339m) 29.06.2017

Great How

Minstejenta var fortsatt syk (men heldigvis på bedringens vei) og hjemme i hytten med Besten. Vi tre andre dro ut i regnet for gå en tur rundtur ved Lake Thirlmere. Rundturen gikk på grusvei og våt sti frem til foten av Great How. Her "sprang" eldstemann og jeg opp på toppen, mens Besta holdt knotten med selskap nede ved grusveien. Etter noen raske bilder på begge topp- punktene, samt en liten kikk på den gode utsikten mot Thirlmere, sprang vi raskt ned igjen. Det hadde sluttet å regne, men var fortsatt surt på toppen.

Vi fortsatte på grusvei, krysset hovedveien og fulgte sti opp i åssiden på andre siden av dalen. Her hadde vi en fin rast under et stort lønnetre, før vi gikk langs åssiden tilbake til bilen.

En rask stopp ved Lake Thirlmere bredder.
Ikke nødvendig å klyve, men gøy!
Toppen av Great How,339 moh. Utsikt sørover mot Thirlmere.
Returen gikk på andre siden av dalen, langs denne muren.
Som vanlig godt tilrettelagt turstier og broer.

En fin rundtur i variert terreng, med mulighet for bonustopp for interesserte...