Rundtur Dodd Wood og Mirehouse (27.06.2017)  3

Start point Dodd Wood car park (140m)

Rundtur Dodd Wood og Mirehouse

På grunn av sykdom på minstejenta, ble det kun Besta og eldstemann som kom seg ut denne dagen. Været var mildt sagt ufyselig, men ut måtte vi. Jeg fant en beskrivelse på en grei rundtur like i nærheten og vi kjørte tilbake til parkeringen vi hadde vært på et par dager tidligere i Dodd Wood. Turen gikk på god sti oppe i skogen, men hadde et lite skummelt stykke (200 meter) langs den smale og trafikkerte veien rundt halvveis. Videre bar det i kraftige vindkast over åpne marker og små skogholt, før vi kom til St Bega's Church. Dette er en lite koselig og åpen kirke, noe som var en kjærkommen avveksling fra regnværet. Etter en liten titt i kirken og litt donasjon, gikk vi raskt tilbake forbi "Mirehouse" og opp til Dodd Wood. Jeg hadde i løpet av turen lokket med varm kakao og kake, så det ble en tur innom The "Old Sawmill Tearoom" etter turen. Her hadde vi en hyggelig prat med en meget pratsom brite, hvor høydepunktet for Besta var at hun ble tatt for mor og ikke bestemor :-)

Klar for tur fra Dodd Wood (og the Old Sawmill Tearoom).
Pauseplass i regnvær.
Store og ærverdige trær i området.
En runde på utsiden. Her var gravsteiner fra 1600- tallet.
Fint å komme ut av regnet og ta en liten titt inne i kirken.
Vi ankommer St. Bega's Church.