Sollikammen (27.09.2015)  5

Start point Bomveg langs R 57 (40m)
Endpoint Samme (40m)
Ascents Sollikammen (167m) 27.09.2015

Sollikammen

Etter å ha vært på Svekanen, kjørte Besten, minstejenta, Rona og jeg et par hundre meter videre langs riksvei 57 og parkerte ved en bomveg på høyre side. Her fulgte vi god og tydelig sti rundt 800m til vi rundet sørenden av Sollikammen. Herfra går det litt mindre tydelig, men likevel lett sti å følge, til topps. Været var nå blitt lettere og det var fin temperatur. Vi koste oss alle og det ble flere stopp på veien for å smake på blåbærene. Oppe på toppen var det ikke særlig god utsikt, men vi fant en plass med grei sikt ned mot Storavannet hvor vi spiste opp resten av turkjeksen.

Fulgte samme vei ned igjen. En fin familietur i greit turterreng for barneføtter. Nesten 3,5 km og kun 170 hm.

Start og parkering ved bomveg langs R 57.
Ble mange stopp for å smake på blåbærene...
Toppen av Sollikammen, 167 moh.
Flott for barnefamilier. Variert og moro turterreng.
Fulgte nøyaktig samme rute ned, selv gps'en ikke mener det samme...