Skidag på Gullbotnen (01.02.2015)  5

Endpoint Samme
Characteristic Cross-country skiing

Skidag på Gullbotnen

Med værmeldingen denne søndagen, var det bare å komme seg avgårde tidlig. Parkerte på Gullbotnen Turistheim (50,-) kl 10:15, med forventingsfulle jenter. Allerede kommet rundt 30-40 biler.
Vi gikk to ganger rundt den korteste løypen før vi fant en fin plass i solen. Her ble vi sittende en god stund med skive og kakao. Fin temperatur i solen og ikke et vindpust. Etterpå var det trening i sidelengs oppoverbakke og bratt nedoverbakke.

Rundt klokken 14:00 gikk vi enda en runde før vi vendte nesen tilbake til bilen. Nå var det så mye folk i løypen at det ikke gikk an å kjøre på ski bakken ned til parkeringsplassen, og skiene måtte av (til jentenes frustrasjon). Nede på parkeringen var det småkaotisk, da de var parkert biler på hovedveien helt opp til toppen av bakken mot Trengereid. Men vi kom oss forbi og hjem før køen på E16 begynte. En flott dag i solen, hvor jentene lærte mye skiferdigheter.

Flotte forhold på Gullbotnen.
Ut på tur mens far og mor drikker kaffe..
Humøret er på topp når det er sol og snø..
Her ble det etterhvert en fin skibakke..