Nordøyane - Skuløya/Flemsøya. (12.02.2021)

Start point Framtun, Rogne (18m)
Ascents Skulen (492m) 12.02.2021 11:32

- Skulen

- Øyhopping med ski.

Hadde over lengre tid hatt tanker om en øyhoppe-skitur til Nordøyane når forholda lå til rette for det. Ønsket var å gjennomføre turen før ferjene, og dermed en del av sjarmen med øyene og en slik tur, blir avløst av Nordøyvegen. Logistikk er et stikkord.
Tankene var aktualisert gjennom den kalde, stabile og snørike perioden vi var inne i. Perioden var nå i ferd med å kuliminere og bli avløst av mer sørvestlige vinder. Tida var inne.

Tok ferja fra Skjeltene til Austnes. Etter litt rekognosering på Haramsøya kjørte jeg videre til Skuløya/Flemsøya. Der var det godt med snø, og et imponerende langrennsløypenett var kjørt opp med skuter. Det var - 6.5 grader da jeg fant parkering ved Framtun ved Rogne. Derifra fulgte jeg ruta via Brandalsryggen.

Stedvis veldig fint skiføre, sjøl om det ikke var like bra hele vegen.

Fra toppen mot Ulla og vegen over til Haramsøya.

Mot Fjørtofta og Harøya. Romsdalskystens fastland sees i det fjerne.

Stedvis fint føre ned igjen også.

Lagde mitt eget spor til/fra Framtun.

Farvel til Skulen. Neste stopp Lepsøya.