Blå, Grøn og Kald (06.02.2021)

Start point Venås (187m)
Ascents Blåtindane (1,092m) 06.02.2021 11:54
Grøntinden (1,178m) 06.02.2021 13:41
Kaldtinden (1,114m) 06.02.2021 14:34

Fin runde fra Venås m/ Per-Ivar, Tormod og Brynhild. Nydelig vær og føre. En del trafikk i området.
Fant stien fra Venås på høyre side av elva og fulgte den inni dalen. Her kom vi til dekka bord og prøvde først oppoversporet til Blåtindane. Her fikk vi med oss siste urørte korridor ned fra toppen. Et fristende sikksakkspor førte oss videre opp på Grøntinden. Der var sørøstflanken nesten ferdig dekorert. Etter å gått opp på Kaldtinden (bratt snøbakke siste metrene), fant vi korteste vei ned til Venås.

Om nedkjøringa fra Kaldtinden:
Traff ikke helt på planlagt linje, så vi traverserte borti ny renne halvveis. Noe stein i toppen av første renne, litt solpåvirka i bratte heng lenger ned. Allikevel mye bra snø og fin skikjøring. Bratt og noe utsatt terreng.

Ser ikke ut som høydeprofilen traff helt heller, for så bratt var det tross alt ikke på slutten.