Hurrungen (13.05.2019)

Start point Venjesdalssetra (391m)
Ascents Vestre Hurrungen (1,265m) 13.05.2019 17:30
Visits of other PBEs Hurrungsvatnet (892m) 13.05.2019 17:42

Marius skulle spille fotballkamp på Åndalsnes denne kvelden. Siden yr varsla noen timer med sol på ettermiddagen, og det så ut til å bli siste dagen med minusgrader i fjellet i denne omgang, benytta jeg sjansen til å stikke i forveien og dra det siste tørre ut av nysnøen som hadde kommet i det siste.
Det var +7, delvis skya og ganske våt snø da jeg starta fra setra. Fulgte vegen oppover, der det nå tærte hardt på skiføret. Det var bra spor mot Hurrungvatnet, og snøen blei etterhvert tørrere og tørrere oppover. Sporet endte opp på ryggen nærmest Venjetindane, med det markerte toppunktet Vestre Hurrungen. En hel gjeng hadde kjørt den åpenbare linja fra breen ned mot vatnet. Fant meg derfor ei alternativ linje. Forøvrig supert føre hele veien ned igjen. Etterhvert våt og tung snø ned mot vegen, men gliden var fortsatt god.

Blånebba

Romsdalshorn

Fant godt spor hele veien opp.

Artig terreng. Mange linjer å velge i.

Opp botnen fra vatnet mot Søre Hurrungen.

Vestre Hurrungen

Fra Vestre Hurrungen mot Kvanndalshøin og Kvanndalstind.

Flott skiterreng over Hurrungvatnet.

Fin linje i sola til alternativ for den klassiske i skyggen til høyre.

Fint nedover fra vatnet også.

Mot Venjetindane.

Tærer hardt på skiføret langs vegen nå.