Børresdalen - Sleppskaret - Trollkyrkja. (28.11.2018)

Start point Trollkyrkja parkering (84m)
Ascents Sleppskarhaugen sørvest (552m) 28.11.2018 11:06
Sleppskarhaugen (581m) 28.11.2018 11:13
Trolltindan Vest (832m) 28.11.2018 11:49
Visits of other PBEs Trollkyrkja parkeringsplass (84m) 28.11.2018 09:45

Siste fine vinterdag i denne omgang brukte vi til å ta en runde ut i Trolltindan. Start fra parkeringa til Trollkyrkja. På frosne myrer/hjortetråkk over til vegen inn Børresdalen (Liten sving på sporet skyldes elv med utrygg is). Inn Børresdalen og etterhvert på fin sti opp til Børresbu. Mange skilta severdigheter underveis. Videre på fint tilrettelagt sti opp til Sleppskaret, hvor Sleppskarhaugan blei avlagt et besøk. Økende nysnømengder opp hit. Fortsatte ryggen opp på Trolltindan Vest. På returen kom vi etterhvert inn på den gode stien mellom Børresbu og Trolldalsvatna, som vi fulgte til Trollkyrkja. Herifra vanlig vei ned igjen til bilen. Stien til Børresbu/Sleppskaret er ei perle som absolutt kan anbefales. Et godt eksempel på beskjeden men hensiktsmessig tilrettelegging.

Elvekryssing rett etter start.

Ved Børresbu, ei skikkelig fin hytte både utvendig og innvendig.

Fra Børresbu mot Talstadhesten.

Opp stien til Sleppskaret.

Sleppskaret nærmer seg.

Mot høyeste Trolltindan. Tida tillot oss ikke å fortsette over der denne gangen.

Med turens høyeste punkt Trolltindan vest i bakgrunnen.

Vi fant etterhvert stien ned mot Trolldalsvatna.

Nede i kulda igjen. Elva krysses like før turens slutt.