Selstadhammaren (08.05.2022)

Ascents Selstadhammaren (406m) 08.05.2022
Visits of other PBEs P-lomme Seljestad (17m) 08.05.2022

Sønndagstur til Snillfjorden. Kjørte nesten innerst i Åstfjorden, og parkerte på parkeringslomme på utsiden av der gamle lakseveien gikk. Veien innover mot Remmavatnet var stengt med bom slik at det ikke var mulig å komme videre. Gikk ca. 2 km innover på fin skogsvei før vi brøt rett opp til venstre. Hadde studert kartet relativt nøye, og mente at dette var den beste ruta opp. Som så ofte før ble vi reddet av hjortetråkk søm ledet oss opp antagelig den eneste farbare veien. Bratt og sleipt, men helt greit. Oppe på ryggen fikk vi endelig se toppen, samtidig som sola brøt igjennom ett lite øyeblikk. Returen ble lagt i en bue østover til Myrengtjønna før vi rundet og fulgte veien vestover til bilen. Liten stopp ved Remmavatnet der det var satt opp en fin gapahuk. En av de bedre utsiktstoppene i området.

Fin vei innover forbi Kobbuktjønna.
Bratt opp etter hjortetråkk.
Skogrydding har ikke hjorten brydd seg om.
Utsikt mot Granholtjønna og Høgloftet fra oppstigninga.
Selstadhammaren dukket endelig opp. Noe snø igjen, men greit å komme frem.
Toppunktet uten varde, men med fin utsikt selv i gråvær.
Høgloftet langt der nede med Åstfjorden bak.
Over dalen mot Bergsvarden.
Avslapping ved vestenden av Remmavatnet. Gapahuken ligger ned til høyre.