Haldorpiggen (07.08.2022)

Start point Haldorpiggen p-plass (982m)
Endpoint Haldorpiggen p-plass (982m)
Ascents Haldorpiggen (1,119m) 07.08.2022
Visits of other PBEs Haldorpiggen p-plass (980m) 07.08.2022 10:00

Kona og jeg kom plutselig på at vi hadde glemt å tømme grønnsaksskuffen i kjøleskapet på hytta da vi dro fra ferien for en drøy uke siden... så da måtte det bli en ekstratur for å fikse det.

Det ble solotur på motorsykkel for formålet, og når jeg først befant meg oppi dalen måtte jeg selvfølgelig besøke en topp. Med lite tid til rådighet, kun søndag morgen, ble det å finne en kort tur. Valget falt derfor på Haldorpiggen.

På RV 15 like etter Otta mot Vågå svingte jeg av mot Dahle. Opp igjennom boligfeltet og videre inn på Slåvegen. I bommen ved avtaket opp Kleivrudåsen vippset jeg 30 kr. for MC. Kjørte den vegen helt opp til en liten parkeringslomme rett ved stistart.

Stien oppover var tydelig og fin. Kunne fint ha syklet denne turen hvis jeg ikke hadde kjørt MC. Etter 14 minutter stod jeg ved toppvarden og skrev i besøksboka.

Det var litt lavt skydekke, så de høyeste toppene i Rondane og Jotunheimen var skjult, men du verden for en vidstrakt og fin utsikt det var fra denne toppen! Og så lett tilgjengelig for de som ikke kan gå så langt. Anbefales!

Skal mye til å rote seg bort her..
Hvis man skulle trenge en pause selv om denne turen er kort, så er dette en fin plass. (Toppvarden i bakgrunn)
Tett på Rondane!
Litt skyer i Jotunheimen, men garantert praktfull utsikt i klarvær.