Kalvfjellet fra Lemonsjøen (14.11.2021)

Start point Kalven Seter (864m)
Endpoint Kalven Seter (865m)
Ascents Kalvfjellet (1,338m) 14.11.2021

Det er sent på høsten men fortsatt ikke noe særlig med snø. Var oppe på Valdresflye i går og der er det nok det eneste stedet i området som har skiføre. I dag tok vi istedet fjellstøvlene på (dog de med pigger). Vi parkerte ved Kalven seter ved Lemonsjøen og gikk den bratte stien opp derfra på nordsiden av alpinbakken. Det var bra vi hadde pigger i fjellstøvlene, for det var mye issvuller oppover stien. Vi forlot stien et stykke etter stikrysset der stien tar av ned mot Randsverk, og gikk opp bakken rett mot toppen. Litt mer snø der oppe i høyden, og dermed noe tyngre å gå, men ikke dypere enn opp til støvelkanten. Veldig klart op fint vær i dag. Utrolig hvor klar sikt det er så sent på høsten og når det er kaldt. Både Jotunheimen og Rondane i vakker vinterdrakt. Overasskende praktfull utsikt fra denne toppen!

Ned igjen gikk vi via toppen av skiheisen og ned den svingete turstien eller hva det er.