Nordre og Søre Silikampen (02.08.2019)

Start point Skjedalsvegen (1,140m)
Endpoint Skjedalsvegen (1,139m)
Ascents Nordre Silikampen (1,243m) 02.08.2019
Søre Sillikampen (1,235m) 02.08.2019

Rimelig lett tilgjengelige topper. Bilvei helt opp på 1140 moh og helt inntil foten av fjelltoppen. For å gjøre bilturen til en rundtur valgte jeg å kjøre inn i Øldalen og opp på fjellet derfra, for så å kjøre ned igjen mot Kvikne etterpå.

Fotturen var ganske bratt opp og jeg fant ikke noen god sti. På toppen ble jeg overrasket over den flotte utsikten. Ser jo denne toppen veldig godt fra E6 sørover fra Otta, men at det skulle være så flott her oppe hadde jeg ikke trodd. Vi gikk bortom Søre også. Prøvde å følge det som så ut som stier, men det var for det meste sauetråkk.

Kimi klar for ny tur. Saukampen i bakgrunnen.
Fra toppen ser jeg bilen parkert nede ved veien.
Utsikt nordover og ned i Gudbrandsdalen og Otta. Heidal og Søre Svartkampen litt til venstre, og Rondane oppe til høyre
Utsikt ned mot Kvam delvis skjult bak Teigkampen. Vi ser også Rondane og Gråhøa lenger til høyre