Sverige-tur m/Helgesen - Solklinten på øya Mjörn (17.08.2017)

Start point Solklinten parkering (7m)
Endpoint Solklinten parkering (7m)
Ascents Solklinten (108m) 17.08.2017
Visits of other PBEs Solklinten og grotter stidele (100m) 17.08.2017
Solklinten parkering (7m) 17.08.2017

Morten, Linn Therese og Oda skulle til Gøteborg for å besøke Liseberg. Han lurte på om Julie, pappa og jeg ville bli med også, og det ville vi jo veldig gjerne.

Første dagen kjørte vi nedover, og hadde blant annet en fin båttur fra Sandefjord til Strømstad i Sverige. På ettermiddagen kom vi til Liseberg, og der hadde vi det kjempegøy i mange timer. Til slutt ble det kvelden, og da dro vi litt nordover fra Gøteborg og overnattet i et hus på øya Tjörn.

Neste dag gikk vi to toppturer, til Vetteberget (116 moh) på øya Tjörn, og til Solklinten (108 moh) på øya Mjörn. Imellom disse turene badet vi på en fin strand helt sør på den store øya Tjörn.

Til slutt måtte vi kjøre mot Norge igjen, men stoppet før grensa for og blant annet kjøpe masse godteri.

Link til pappas artikkel fra denne turen ligger her: Sverige-tur m/Helgesen - Solklinten på øya Mjörn