Gravskardhøgda i Stor-Elvdal (23.03.2013)

Ascents Gravskardhøgda (1,767m) 23.03.2013
Knallstart på påsken. Vi kjørte fra Oslo grytidlig lørdag morgen og var fremme ved Atnasjøen etter ca fire timer. Vi parkerte øverst i hyttefeltet litt vest for Gravskardbekken. Været og utsikten til Rondane var ubetalelig. I meget godt humør la vi i vei oppover bakkene vest for bekken og opp Gravskardet. Flotte skiforhold med stedvis nysnø oppå skaren. På eggen opp til toppen blåste det plutselig kraftig. Det ble derfor en kort seanse på toppen. Nede i lia igjen var det vindstille og vi satt oss ned med lunch og nøt utsikten mot bla morgendagens mål, - Blåkollen. Fin nedkjøring til bilen. Drøye 3 timer t/r inkludert pauser. Kjørte deretter ned til parkering for Bjørnhollia og tuslet de 8 km inn til hytta. Her fikk vi dusj, øl, og tre retters middag. For en dag. NilsOS var med.

Nesten treff på toppen

Written by otto 25.03.2013 17:09

Dere var nok rett etter meg denne dagen. Stri vind men vindstille nede i Gravskaret. Ypperlig vær.

Sv: Nesten treff på toppen

Written by Flugis 25.03.2013 17:44

Satser på å treffe deg på en eller annen topp...