Storstygge Svånåtind (21.07.2016)

Start point Snøheim (1,468m)
Endpoint Snøheim (1,469m)
Ascents Storstygge-Svånåtinden (2,209m) 21.07.2016
Visits of other PBEs Snøheim (1,474m) 21.07.2016

Endelig god værmelding. Startet fra hytta 0615 for å rekke bussen på Hjerkinn. Bilen gikk mye fortere enn beregnet. Kjørte så buss inn til Snøheim. En Moskus sto mitt i veien slik at vi måtte stoppe. En amerikansk dame skrek "Oh my God" høyt i fem minutter. Vi fulgte DNT-stien til vann 1500 der det var greit å komme over rett nedenfor utløpet. Så var det opp steinrøysa, og litt klyving til topps. Så også Muskus fra stien på vei hjem. Fin tur, men litt mye grov stein å gå i synes jeg. T/r 7 timer (20km) i rolig tempo med Runa. For min del endelig siste kommunetopp i Oppland.

PS: Irriterende at nedlasting av GPX filen fra GarminConnect ikke virker. CHRIS FIKSET, HURRA!

Ser ut til

Written by Stigun 06.09.2016 23:13

at vi var på Storstygge samme dag! Kanskje det var dere jeg snakket til fra avstand da dere kom ned brattryggen under toppen på min venstre side og jeg var på vei opp, alene, nærmere stupet, på ca 2050 moh? Artig :-)

Sv: Ser ut til

Written by Flugis 06.09.2016 23:18

Ja det var oss. Kona var engstelig for at vi sendte deg i feil retning. Godt å høre at det gikk bra med deg!