Toppturer Lanzarote (07.11.2015)

Guanapay (445m) 07.11.2015
Los Helechos (581m) 07.11.2015
Mirador Del Rio (482m) 07.11.2015
Flott vær og planen var topptur først og bading etterpå. Startet på Montana de Guanapay. Dette er et landemerke ovenfor Tequise pga borgen Castillo Santa Barbara. Høyden lest fra en turist guide er 452.
Castillo Santa Barbara
Kjørte videre mot det høyeste fjellområdet der jeg hadde Rincon del Castillejo (615) som mål. Dette er den høyeste toppen som kan ses fra Bungalowen nede på Playa Famara. Skikkelig bratt utfor kanten på toppen. Stakk også oppom gjerdet til høyeste Penas del Cache, som er inngjerdet (militært område).
Lazarotes høyeste
Famara fra Castillejo
Videre gikk ferden til Haria og Maguez der vulkanen Los Helechos ble besteget. Dagens hardeste, - mye løs sand. Men vi snakker småturer.
Los Helechos
Avsluttet med Mirador del Rio helt i Nord der jeg gikk ut på toppunktet. Her var det satt opp noen forbudskilt for å få folk til å gå inn i turistmaskinen (inne i fjellet) med penga klare. Fantastisk utsikt til Graciosa, som vi ser fra kjøkkenvinduet, men av en eller annen grunn aldri har besøkt.
Mot Graciosa
Godt fornøyd kjørte jeg tilbake og hoppet i sjøen på Playa Famara. Herlig!