Strafferunde til Vestfjellet (08.08.2015)

Ascents Vestfjellet (634m) 08.08.2015
Skibergfjellet Sør (623m) 08.08.2015
Tja, hva skal man si. Valgte å gjøre denne turen igjen for å huke av Vestfjellet. Merker at det føles litt meningsløst å løpe etter noen cm høyere topper i veldig nærhet til allerede besøkte kommunetopper. Det blir vel flere skogstopper på østlandet som blir truet fremover etter at målingene er blitt mer nøyaktige. Noen eksempler på diskuterte topper er Halden, Sande, Stange, Hof, Lardal. Kanskje skal vi la de gamle ligge i ro og konsentrere oss om nye meningsfylte mål? Dersom større feil blir funnet er det selvsagt en annen sak.
Vel,- idag tenkte jeg å gjøre en raskest mulig tur til Vestfjellet. Full gass sørover men bråstopp ved Holt gård rett etter avkjøringen til Skibergfjellet. En kar i signalgul vest stoppet meg å sa at veien var stengt pga sykkelritt. Det viste seg at Hof Toppers Duathlon gikk av stabelen idag med motgående desperate syklister ned bakkene fra Skibergfjell. Der og da ble jeg engstelig for å måtte kjøre hjem igjen med uforrettet sak. Mannen i den gule vesten var heldigvis imøtekommende å foreslo at jeg skulle snu å kjøre opp til Hajeren. Herfra viste det seg å være 4.4 km til Vestfjellet. BRA. Fulgte blåmerket sti til topps. Sol og varmt og lite folk. Stille i skogen. Hørte kun mine egne tanker. Flott utsikt ved varden, men så ikke noe flagg fra Otto og Inger Lise som betyr "endelig" kommunetopp! Et herlig bad i Hajeren før retur til Bærums Verk. Avsluttet med avreageringstur tur til Nordre Kolsås og soft-is!
Klar til start ved Hajern !

Strafferunder

Written by NilsOS 10.08.2015 17:54

Aldeles enig Flugis, heretter må man saumfare alle koller i området for å sikre seg mot målenøyaktighet, og petimetre i høyde. (Ehh banner vel kanskje i glasshus her...) for ikke å snakke om faren ved endrede kommunegrenser som kan lede til nye topper ingen i dette fora er herre over.