Tømmerås - Høyest i Nordre Follo (29.07.2022)

Start point Krokhol Golfbane (148m)
Characteristic Jogging
Ascents Tømmerås (313m) 29.07.2022 11:28
Visits of other PBEs Krokhol Golfbane parkering (150m) 29.07.2022 10:58

Etter turen på Tårnåsen kjørte jeg videre til Krokhol golfbane og parkerte her. Jogget langs veien mellom golfbanene et lite stykke før jeg etter hvert kom inn på stien mot Tømmerås. Denne toppen er det høyeste punktet i Nordre Follo og gamle Ski kommune.

Utsiktspunktet på Tømmerås

Flott sti og godt skiltet hele veien til toppen. Dette er nok en av de mer kjente og populære kommunetoppene. Svært skilt med navnet på toppen gjorde det tydelig at en var ankommet. En bolt rundt 50 meter i bakkant av dette markerer både trig og toppunkt her oppe.

Like nedenfor er et flott tilrettelagt utsiktspunkt. Her ser man blant annet mot Oslo, Jonsknuten i Kongsberg og Norefjell. Fulgte samme rute ned igjen til bilen. Etter en telefonsamtale med min mor og far, kjørte jeg videre til Oslo for å plukke opp Natasha ved Youngstorget. Å kjøre bil midt i Oslo vil jeg helst slippe i fremtiden. Fikk plukket henne opp og vi kom oss etter hvert ut av gryten og satte kursen mot Gøteborg. Nå skulle vi se Ramstein herje på Nya Ullevi.