Til topps i Rælingen og Østmarka (27.07.2022)

Start point Marikollen skisenter
Characteristic Jogging
Ascents Ramstadslottet (394m) 27.07.2022 16:18
Barlindåsen (398m) 27.07.2022 16:31
Visits of other PBEs Marikollen Skisenter P-plass (210m) 27.07.2022 15:46

Etter turen på Bjørnholen og Sørøst for Bjørnholen, kjørte jeg videre til Marikollen skisenter og parkerte her. Neste topp på programmet var Barlindåsen, som med sine 398 moh er det høyeste punktet i både Østmarka og Rælingen kommune.

Fulgte anleggsveien sørover og tok første avstikker til høyre. Deretter første til venstre. Godt skiltet her. Videre oppover på flott sti. Ramstadslottet var nesten helt "gratis" så stakk oppom denne også. Fin utsikt. Videre ned på vestsiden. I dalen mellom Ramstadslottet og Barlindåsen forventet jeg å finne en sti opp til sistnevnte, og det gjorde jeg. Flott sti hele veien opp. På Barlindåsen var det både skilt, bok og norske flagg. Denne toppen ligger litt i bakkant og har dermed ikke like fin utsikt som Ramstadslottet. Skrev meg inn i boken og fortsatte tilbake på samme rute.

På vei nedover anleggsveien til bilen, begynte jeg å merke vondter i både venstre hofte og høyre kne. Xreid hadde tært på meg, og jeg var ikke helt i slag om dagen. Kjørte videre til en Cirkle K i Lørenskog for å fylle på med kaffe og noe mat. Jeg tok en avgjørelse om å kalle det en dag og kjørte deretter tilbake til Espa. Østmarka er flott. Min første tur her. Kommer tilbake hit.