Regn fra siden og tykk tåke på Tveitafjellet (21.10.2018)

Start point Turdalen (273m)
Ascents Tveitafjellet (556m) 21.10.2018 15:15

Tveitafjellet var siste topp for dagen. Jeg kjørte opp til det øverste huset i Turdalen. Jeg ringte på og spurte om tillatelse til å parkere der. Det var selvsagt helt i orden. Det var ikke vanskelig å skjønne at det var en bussjåfør som bodde her, da det stod en turbuss parkert ved inngangspartiet.

Fjellfie på toppen av Tveitafjellet
Tykk tåke, kraftig vind og striregn

Regnet plasket fremdeles ned i det jeg gikk oppover stien fra Turdalen. En smal, men god sti. Lenger oppe blåste det godt, og regnet kom sidelengs. Da var det godt å ha lue og votter. Tåken var tykk som grøt, så det var derfor lite vits i å håpe på utsikt. Ankom toppen etter rundt 25 minutter. Ikke mindre rufsete vær her oppe.

Skrev meg inn i boken og tok et par bilder før jeg startet på returen. Jogget omtrent helt ned til bilen igjen. Steinene var såpeglatt, så jeg presterte å tryne, men hentet meg fort inn igjen. Kom omsider ned igjen til bilen. Kjørte deretter tilbake til Bergen. Tveitafjellet er en flott tur som anbefales!