Øyungshytta (08.10.2023)

Visits of other PBEs Øyungshytta (900m) 08.10.2023

Parkerte på Øyungen utfartsparkering. Her sto det skilt om at der var 2.7 km til Øyungshytta DnT hytte. Fulgte grusvei et godt stykke i starten, den ble smalere og smalere etter hvert, og gikk over til rødmerket sti. Traff noen barne og hunde familier på veien. Flere fortalte de hadde vært innom hytta på snarvisitt, og ei mor var så glad for at de som overnattet på hytta hadde tent opp peisen. Hun syntes det var veldig godt å komme inn å få varmet seg litt. Øyungen er en flott hytte, nokså nylig pusset opp, ikke av de minste og ikke av de største hyttene. Den har merkelig nok kun 4 soverom, hvorav 2 hadde dobbelt senger, de andre 2 kun enkeltsenger. Det syntes jeg var litt lite. Men de hadde til gjengjeld eget hunderom med 2 integrerte bur. På hytta traff jeg et ungt par. De hadde vært her siden torsdag, og hadde hatt hytta helt for seg selv til søndagen. Når jeg kom, så holdt de på å pakke sammen for å dra hjem. De hadde hatt et flott opphold, og på torsdagen hadde han gått ned på kne og fridd til henne. Og jeg var den første som fikk vite det sa de. Det syntes jeg var utrolig stas :-)
I siste setningen i hytteboka hadde de skrevet: Og best av alt, vi kom som kjærester, dro som forlovede :-)
Lykke til videre Aina og Jakob:-)