Stenfjellhytta (07.10.2023)

Visits of other PBEs Stenfjellhytta (745m) 07.10.2023

Håpet å kunne ta «snarveien» videre på Lageråkvisla vegen og til Stenfjellhytta. Fin grusvei var det, så jeg øyner et håp, men nei, etter ca 2 km var det slutt på vei, og den ble erstattet av sti. Var ca 1 km igjen før grusveien på andre siden. Måtte tilbake til Gåsbu og videre nordover på Fjellveien. Tok av på Måsæterveien og kjørte denne helt frem til Stenfjellhytta. Akkurat som på Lageråkvisla, var det også her stor serveringshytte, og en liten ubetjent hytte med 4 sengeplasser rett ved siden av. Stor fin gapahuk var det også her. Traff på et par damer som var nokså interessert i camperen min. Det er alltid hyggelig :-) På stedet var også han som var ansvarlig for hytta. Han drev og monterte en beskyttelseskasse av tre til å ha rundt den utendørs vannkrana. Det var vist et problem at beitedyr til stadighet gnei seg borti den, slik at den ble ødelagt. Årets første snøbyge fikk jeg også på denne hytta.