Goliaten (13.06.2020)

Visits of other PBEs Goliaten (473m) 13.06.2020

Parkerte ved Solvang P plass, og gikk sydvestover på grusvei langs Lisbekken. Oppe ved demning ved vannene Vrangen / Løken, tar man av sydøstover på god sti. Slakt oppover til Måneskinnsheia, og videre forbi vannet Vakkertjern. Litt etter vannet, så gikk det skarpt til høyre, og etter litt til en kraftig nedoverbakke, til nordenden av Tverråstjernet. Her deler stien seg. Den "offisielle" går rett frem, mens det går en fin merket sti på østsiden av vannet også. Dette er en betydelig shortkutt ned til Goliaten hytta. Starten var merket med en Rød pil på et tre. Nesten i enden av vannet kommer man til en hytte, og umiddelbart etter denne deler stien seg. Tar man til venstre, så går stien styggbratt oppover, og opp til toppen av Tverråsutsikten. Jeg gjorde ikke det denne gangen. Men jeg har lyst til å gjøre det en annen gang. Isteden for tok jeg til høyre, og fulgte stien videre forbi østsiden av Goliaten vannet og til DnT hytta Goliaten. Hytta var ikke så stor, men den var utrolig stilig, men flott arkitektur. Knall rød var den også. Vil gjerne tilbake hit. Rundt hytta og rundt Goliaten vannet var det en god del som hadde slått opp både hengekøyer og telt. Og det er forståelig, siden det både var helg og et flott turområde.