Eiksetra (13.06.2020)

Visits of other PBEs Eiksetra (385m) 13.06.2020

Hadde overnattet i Camperen ved Løkja bru i Jondalen. Tok meg god tid på morgenen, før jeg kjørte mot Drammen. Fant veien til stedet Egge, og kjørte bratt oppover på vaskebrett grusvei. Kom til en bom, uten bom, hvor de ønsket 20 kroner i kontanter i en konvolutt. Det sto en bil til der, med noen jenter inni. De klødde seg i hodet, for i disse nær kontantfrie tider, så var de fri for den betalingsmåten. Det løste seg greit ved at jeg hadde en 50 lapp. Den la vi i jentenes konvolutt og så skrev vi på mitt regn.nr også på konvolutten. Kjørte videre, forbi flere parkeringsplasser og også forbi Eiksetra. Rett etter setra kom man til en grind. Denne måtte åpnes, kjøres igjennom, og lukkes igjen. Kjørte litt videre og parkerte på en halvstor p plass på venstre side ved Lisbekken som renner ut av Garsjøen. Rett ved ligger gården Solvang.

Eiksetra er en passe stor rødmalt hytte. Her ønsket de også 20 kr for parkeringen, enten her eller ved parkeringsplasser i nærheten. Tror de har servering her enkelte dager i uka.