Presthytta (31.05.2020)

Visits of other PBEs Presthytta (410m) 31.05.2020

Kom fra DnT hyttene Myrseter og Drømmen. Nå syklet jeg videre nordover på skogsvilveien. Etter 2.3 km kom jeg frem til stedet Monsebråtan. Her var det tydeligvis sti videre, så da ble sykkelen parkert. Begynte å gå med en stor kyllingbaguett i hånda, videre på stien. Det var merket hele veien og etter ca. 600 m var jeg fremme ved Presthytta. Presthytta besto av 1 liten rød hytte og et lite skjul og lå liksom litt oppe i åsen. Så det var grei utsikt vestover herfra. På hytta var det et middelaldrene par som hadde booket seg inn. De satt ute ved et bord og klasket mygg. Slo av en liten prat med de. Det var koselig.

Returen gikk samme veien. Når jeg begynte på bakkene i nærheten av Fjellstadhytta, så begynte batteriet på elsykkelen i nærme seg slutten. Og akkurat når jeg hadde passert de siste motbakkene, så var det slutt. Takk og lov for at det ikke skjedde før, for en elsykkel uten strøm, er noe hinsides tung å sykle på. Egentlig veldig overrasket over at de holdt ut hele dagen. For de første 3-4 turene i dag, så startet det med en skikkelig oppoverbakke. Totalt ble det ca. 68 km på sykkel og til fots.

Dette ble en lang men utrolig morsom og fin dag!