Myrseter (31.05.2020)

Visits of other PBEs Myrseter (300m) 31.05.2020

Etter å ha besøkt Jørgenhytta, syklet jeg tilbake til Kleivstua p-plass. Her tok jeg en liten pause ved bilen, før jeg startet mot de 3 siste DnT hyttene som skulle besøkes i dag. Syklet nordover, og rett før Kronprinsens utsikt så tok jeg til høyre. Passerte en bom, og syklet på en relativt svingete grusvei, helt ned til, litt forbi Fjellstadhytta, her var det nok en bom. Ca 5.4 km hit. Syklet i så godt som rett sydlig retning i slak unnabakke, og på vestsiden av vannet Plassedammen, til et stykke forbi denne. Ca. 3.7 km hit. Så krapp venstre og på bru over elva Lomma. Nå gikk det vel over til å bli mer skogsbilvei aktig. Men ikke noe problem å sykle for det. Etter 1.5 km kommer man til et skilt på høyre hånd, som forteller at man har kommet til både DnT hyttene Myrseter og Drømmen. Myrseter kommer man til først og den ligger på en liten glemme. Den er brunmalt og i 2 etasjer (tror jeg) og er relativt stor. Her va det en passe stor gjeng som hadde booket seg inn. Et skjul / uthus står ved siden av. Litt lenger bak og oppe i skråningen ligger den knøttlille trehytta Drømmen. Her var det et ungt par som hadde slått seg til ro. Fikk tatt bilder av begge hyttene, og så gikk jeg ned igjen til sykkelen for å besøke den 8 ende og siste hytta for i dag.