Jørgenhytta (31.05.2020)

Visits of other PBEs Jørgenhytta (428m) 31.05.2020

Kjørte fra Sollihøgda og mot Sundvollen. Kjørte Dronningveien opp til Kleivstua. På veien passerer man både en automatbom og Kronprinsens og Dronningens utsikt. Prisen på automatbommen har gått opp til enten 40 eller 50 kroner nå. Parkerte på den store p-plassen som ligger rett ved Kleivstua. Syklet så på grusvei gjennom en bom og ca. 400 m. i sydøstlig retning, før man kommer til et veidele. Jeg tok veien til høyre, og passerte nok en bom. Videre rett sydover i nye 3.6 km. Nå har man kommet frem til et tun med en del fine hytter på. På tunet står det også en traktor av typen Gråtass. Her heter det Sørsetra Skistue. Her satt det en familie med 2 voksne og 2 ungdommer. Det viste seg at de hadde booket seg plass på Jørgenhytta. Når jeg fikk høre det så gikk jeg litt i forveien slik at jeg skulle få noen greie bilder uten så mange mennesker på. Familien tok seg allikevel en rast ved Sørsetra. To fine brune hytter her, inngjerdet med skigard rundt det hele. Akkurat når jeg var ferdig så kom familien tuslendes. Retur samme vei.