Gamle Torsætra (21.04.2020)

Visits of other PBEs Gamle Torsætra (520m) 21.04.2020

Kjørte raskeste veien nordover, østover og sydover fra Vesterås DnT hytte, og ned til Torsætra. Siste stykket, fra ca. litt nord for Skjeppsjøen, er grusveien ikke av de aller beste. Amaroken med camperen på, gynger som bare det. Må se å få montert luftbelger snart! Parkerte på den store gjesteparkeringen til Øvre Torseteren. Ingen biler her i dag dessverre. Pratet med eieren, som viste seg å være en meget hyggelig dame. Hun kunne fortelle at også de hadde måtte stenge midlertidig på grunn av Corona situasjonen. Deres spesialitet var bufeet av norsk tradisjonsmat. Noe hun varmt kunne anbefale. Jeg elsker bufeer, så når de åpner igjen så kommer jeg tilbake for å smake! Spurte henne om det var her som DnT hytta lå, men det var det ikke. Selve DnT hytta ligger ca 400 meter lenger inn. Først ca 200 m rett syd, og så inn til venstre og opp en passe bratt bakke. Her ligger det 3 fine hytter, den midterste er DnT hytta Gamle Torsætra. Kjørte litt tilbake til ca. halvveis på Skjeppsjøen. Har funnet meg en flott plass utenfor veien, og med utsikt over det islagte vannet.