Mæhlumsetra (21.04.2020)

Visits of other PBEs Mæhlumsetra (589m) 21.04.2020

Hadde overnattet i camperen ved Skumsjøen. Gikk så på bru over elva i sydlig retning. Forbi sydenden av vannet og noen 100 meter oppover, så en krapp høyre, før noen nye 100 metere og halvveis opp en passe bratt bakke. Hardt venstre her ved noen hus. Etter husene lå det en god del snø i veien. Noen 100 meter til ca. og man kommer inn på maskinpreparert løype. Den var ikke laget i går for å si det slik, men snøsålen var heldigvis så hard at den holdt meg, og jeg slå knapt igjennom en eneste gang. Hadde egentlig tenkt å følge veien og stien som lå inne på GPS en min. Men det stemte forbausende dårlig med den maskinpreparerte løypa. Etter hvert kom jeg til gapahuken Eikvelta, som det var skiltet til tidligere. Herfra fortsatte det videre sydvestover over noen store myrer og ned til Mæhlumsetra. Her var det fint, med flere benker, vannpumpe, bålpanne og et hovedhus, et hus tilmvenstre for dette. Fantastisk vær i dag. Gikk i bare t-skjorta mesteparten av veien. Retur samme vei.