Askerødhytta (13.04.2020)

Visits of other PBEs Askerødhytta (79m) 13.04.2020

Hadde overnattet i Camperen rett ved det fine Holmgill kapell øst om Halden, og var nå klar for å ta turens siste besøk til en DnT hytte. Kjørte gjennom Halden og nordover på E6. Det var ekstremt mye vind i dag. Og mange ganger måtte jeg tviholde i rattet for ikke å blåse av veien. Tok av ved Son og kjørte småveier opp til Ringvoll. Herfra videre litt sydøstiver og inn til gårdene Karlstad og Tømt. Spurte bonden om jeg kunne stå på plassen, og det var i orden. Sto rett ved siden sv en stor russebuss, som nok hadde sett sine bedre dager. Gikk rett sydover på god skogsbilvei/traktorvei. Passerte gården Holmen og en stund etterpå, går det av en skogsbilvei til venstre. Fulgte denne frem til Askerødtjernet og den fine dagsturhytta Askerødhytta. Her var det liten brygge, en liten båt, bålplass og benker. Og et tau man kunne slenge seg rett ut i tjernet med. Mange barnefamilier på tur til denne hytta i dag. En fin tur. På vei hjem så ble det en strafferunde til Haukenestårnet. Hadde glemt å ta selfi på toppen, og det går jo rett å slett ikke an. På veien dit passerte man store mengder kvist og kvart og små greiner som var tatt av vinden og lå i veibanen. Et sted var det et lite tynt tre som hadde falt over veien. Noen som hadde kjørt før meg, hadde saget det av ved den gule midtstripa i min kjøreretning. Allikevel måtte jeg godt ut i siden for å ikke treffe det. Parkerte som sist ved det lille grustaket, og gikk til topps igjen. Denne gangen i skikkelig sur vind og det kom også snøbyger inni mellom. Satte fra meg Camperen på Hemnes og dro innom Øygunn på reste grill mat.