Finse 1222 (18.05.2019)

Visits of other PBEs Finse 1222 (1,222m) 18.05.2019

Har vært her ved et par tidligere anledninger også.

1. Fellestur med DnT gjennom Aurlandsdalen.Tok toget til Finse og så gikk forbi St. Paul. og ned til Geiterygghytta. Overnatting. Så videre til Steinbergsdalshytta. Overnatting. Videre til Østerbø turisthytte. Overnatting. Siste turdagen gikk vi over Bjønnstigen og forbi den meget idylliske plassen Sinjarheim. Her fikk vi kjøpt oss noe godt. Husker jeg badet i Aurlandselva også. Men fikk krampe hver gang jeg prøvde meg uti, så litt i kaldeste laget. Mener vi avsluttet i Vassbygdi, før vi ble transportert ned til Aurlandsvangen.

2. Solo sykkeltur fra Haugastøl, på Rallarvegen, tur retur Flåm. Overnattet på et koselig pensjonat i Flåm, og tok sykkelen på Flåmsbanen opp igjen til Myrdal dagen etterpå, og derfra sykkeltur tilbake til Haugastøl. Husker jeg måtte trekke sykkelen igjennom noen nokså store snøfonner.

3. På denne turen skulle Morten Sørum og jeg bestige høyeste toppen på Hardangerjøkulen, og punkt på Hardangerjøkulen.