Høyåsen (02.06.2019)

Ascents Høyåsen (140m) 02.06.2019

Dro fra Lørenskog og inn mot Langhus, der jeg plukket opp ei jente som heter Therese, og hennes bittelille hund, som heter Wilma. Den var kjempesøt, og veldig leken og utrolig rask til å være en av verdens minste hunderaser. Den veide bare 3 kilo :-) Kjørte videre sydover på E6, før vi tok av vestover på Erikstadveien, og etter en stund til høyre på Hauerveien. Parkerte som de fleste andre på Søndre Rønjul parkering. Gikk rett sydover, men bommet på stidelet og gikk litt for langt på stien som går på vestsiden av topp punktet. Gikk litt tilbake og inn på riktig sti sydover igjen. Etter en stund tok vi rett inn i skauen. Hadde ikke tatt med koordinatene, så slet en del med å finne toppen i det ellers relativt flate og monotone tre landskapet. Til slutt så jeg meg nøtt til å laste ned Peakbook appen, som Morten Sørum snakker varmt om, hver gang vi er på tur sammen. Da gikk det betydelig lettere. Fant toppen og tok noen bilder før vi nokså umiddelbart gikk samme veien hjem igjen. Det var en god del mygg som surret rundt, så så ingen grunn til at den skulle få tilfredsstilt sine lyster. Ellers var det en flott og varm dag i dag! Etterpå kjørte vi til Hvitstein hvor vi grillet pølser på en utebenk og nøt havutsikten :-)

Start 12.10
På toppen 12.43
Nede 13.05
Lengde 2.9 km

Endelig app på deg !

Written by morsor 21.06.2019 18:22

Og hver gang jeg reklamerer for den minner Jan meg om at jeg ikke eier camelback :)

Sv: Endelig app på deg !

Written by FjellEggen 21.06.2019 19:04

� Kan ikke love at jeg blir veldig flink til å bruke den. Men nå har jeg den i hvert fall �