Heimdalshøe (30.07.2018)

Karte
Besteigungen Heimdalshøe (1.842m) 30.07.2018

Starten på et 3 dagers k topp raid i Jotunheimen. Første turdag, mandag 30 juli 2018, kjørte jeg opp til Valdresflya og parkerte der hvor morsor (Morten Sørum) hadde parkert. Akkurat på kommune grensen mellom Øystre Slidre og Vågå. Her var det en p-lomme på venstre side av veien. Hadde fått med meg en lånehund av en kollega av meg. Det er en Australian Cobberdog. Cobber betyr kompis på Norsk. Og det er hun. En skikkelig kompishund. Hun elsker å hente alt av pinner og baller og generelt alt som kan kastes tror jeg. Men hun er okså meget glad i lange turer på fjellet og skogen m.m. Hun heter for øvrig Lucy. Sammen gikk vi ca. 140 m nordover og gikk til et skilt som det sto Valdresflyvegen på. Her går det av en sti, som går i lettgått og slakt terreng opp til hytta ved Brurskardstjønne 1309 moh. Etter å ha krysset elva syd for vannet gikk jeg omtrent rett østover og slakt oppover. Etter hvert nordøstover og noe brattere. siste stykket var det lettgått ur til toppen. Steinvarde på toppen. Nokså regntungt i dag, men regnet holdt seg unna akkurat lenge nok til at jeg fikk tatt de obligatoriske bildene og ført opp avstand og tidspunkt på toppen. Regnet og tåka kom, og det ble litt småglatt i ura. Tåka var tykk, og priset meg lykkelig for at jeg alltid har med meg en skikkelig Gps. Hadde nok ikke funnet veien ned igjen denne gangen uten. Men nå var det bare å følge sporet fra turen opp, så det gikk heldigvis veldig greit. Vel nede ved bilen, kjørte vi til Gjendesheim. Her fikk jeg meg en dusj, før vi kjørte litt tilbake opp på Valdresflya. Før vi sovnet i bilen, ble det en boks med kjøtt, erter og flesk på stormkjøkkenet på meg, og et "spann" med frysetørket hundemat a la Provit på Lucy.

Start 15.00
På toppen 17.15
Nede 19.45
Lengde 13 km

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.