Granberget (11.08.2016)

Ascents Granberget (701m) 11.08.2016

Dette ble starten på den siste kompletterende Länstopp raiden (helt til Morten fant et enda høyere punkt i Hallands Län, men har tatt den også, så nå håper jeg ikke noen finner noen flere høyere Länstopper)

På denne turen som varte i 9 dager, fikk jeg med meg 6 Länstopper av nokså forskjellig vanskeligsgrad, og lengde ikke minst. Det ble også et besøk til Finnlands høyeste fjell "Haldi"
Totalt ble det kjørt ca 440 mil med Skodaen på denne turen.

Det som er så dumt med å ikke være så flink til å hverken skrive eller lage rapportene med en gang, er at det blir en smule vanskelig å huske detaljer i etterkant.

Men det får bli som det blir.

Legger ut noen bilder fra "Highpointing i Sverige" her er det nokså detaljert kjøre og turbeskrivelse.

Har notert at det var ca. 14 grader, og nydelig vær den dagen. Og at det var en del bløtt og myrete deler av stien. Ellers var det godt merket og god sti hele veien. Stort utsiktstårn på toppen.

Start 11.30
På toppen 12.15
Nede 13.10
Lengde 5 km

Rapporter!

Written by morsor 17.01.2020 03:16

Ser fram til dine rapporter som du tydeligvis er igang med nå. Har selv en megarunde på 400 mil i huet (alternativt 250 mil med konsentrasjon i søndre halvdel av Sverige). Det er greit å ha, tipper det er mye kjøring på grusveier som er dårlig kartlagt.

Sv: Rapporter!

Written by FjellEggen 18.01.2020 15:17

Takk for det Morten. Jeg skulle ønske jeg kunne garantere deg at rapportene kommer som perler på en snor, det kan jeg dessverre ikke. Men håper jeg er litt i siget i alle fall :-) Det blir spennende å høre om din maraton tur også etter hvert.