Grottetur i Dumdalen (17.08.2019)

Karte
Besuche anderer PBE Dumdalsgrottene G1 (990m) 17.08.2019
Dumdalsgrottene G2 (1.030m) 17.08.2019

Noen ganger er det bedre at det er meldt skikkelig dritvær enn sånn halvdårlig. Da er det lettere å ta en avgjørelse, særlig når man er turleder og har med en haug andre folk. Planen i dag var Veslebjørn, opp Leirbreen, over Bjørneskaret og opp Bjørnebreen. To fra Norgesguidene var leid inn. Men yr.no bablet om 17 m/s og bøtteregn hele dagen. Da ble også plan B skrinlagt, som var en tur i blåisen.
Så - med bortover regn, oppover regn, nedover regn, bortover vind, oppover vind og nedover vind var det bare en ting å gjøre – trekke ned i dypet. Det ble en meget spennende, fascinerende, utfordrende og vakker grottetur. 5 stk grotter ble besøkt i Dumdalen, G3, G4, G5, G2 og G1. De lenger opp er stengt.

Innover/oppover Dumdalen
Ned i dypet
Fiskedammen
Trangt opp og ut, lettest for de med korte bein her
Nok en trang utgang, måtte skru oss ut

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.