Steinvarden en fin høstdag. (26.09.2021)

Start point Oksetjernet (581m)
Endpoint Oksetjernet (579m)
Ascents Gravliseterhøgda (727m) 26.09.2021 12:11
Steinvarden Sørtoppen (772m) 26.09.2021 12:54
Steinvarden (772m) 26.09.2021 13:05
Visits of other PBEs Oksetjernet p-lomme og snuplass (569m) 26.09.2021 11:41

Etter å ha betalt 50 kroner i den manuelle bommen ved Dalavassvegen kunne jeg uten problemer kjøre helt opp til parkeringsplassen ved Okstjernet. Den siste delen av veien opp dit så ut til å være gruset opp ganske nylig. På veien dit traff jeg en hyggelig jeger som jeg pratet med og han forklarte meg veien oppover dit; veldig fint siden jeg ikke hadde 4G-dekning og ikke hadde lastet ned kart på forhånd.

Etter å ha parkert fulgte jeg en traktorvei et stykke før jeg måtte gå i terrenget. Men det var ganske lettgått helt til Steinvarden. Returen la jeg i en litt mer østlig retning uten at jeg kan si hva som er beste veivalg.

Informasjon som står ved inngangen til Selsjøen naturreservat.
Stiene som er avmerket her skal du vær god for å finne.