Store Valefjell (21.04.2020)

Start point Jambakkmyra (208m)
Endpoint Jambakkmyra (215m)
Ascents Store Valefjell (329m) 21.04.2020 15:26

Ny kommunetopp

Endelig klart for en ny kommunetopp! Hadde et ærend i Kragerø, så Rune (Taxitheo (Rune Theodorsen)) heiv seg med nedover og ble med på å ta en ny kommunetopp. Hadde lest litt fram og tilbake om bomveien her, og vi hadde egentlig ikke tid til at bommen skulle være stengt dersom vi skulle rekke det! Fant fram til riktig vei, og kommer jo selvfølgelig til bom som er stengt :( Men det skulle vise seg at den var juksestengt! Altså ikke låst, så vi betalte gladelig de 30 kronene og kjørte lykkelige gjennom og videre oppover veien. Fant lett fram til parkeringa etter 3,5 km kjøretur. Veldig glad vi slapp å gå de kilometerne der i oppoverbakke altså!

Gikk litt videre innover veien etter parkeringsplassen og kom til et stidele der vi kunne velge. Valgte å gå den som stod om Antonsmyr, og var litt skeptiske til hvor våt denne myra kunne være for det var ganske vått i terrenget der selv om det er stor brannfare og knusktørt ellers! Antonsmyr skulle vise seg å være uproblematisk siden vi gikk utenom den ;) Ble verre siden!

Men etter drøye 50 minutter i litt kupert opp og ned-terreng kom vi fram til selveste kommunetoppen i Kragerø.

Store Valefjell
Obligatorisk toppbilde :)
Varde på toppen, men ingen bok pga Coronaviruset.

Var litt kjedelig tur opp hit, så vi bestemte oss for å ta rundtur ned igjen. Var ikke mindre kjedelig denne veien, bare noe inni granskauen vått på de utallige myrene, så kunne jo vri både sko og sokker når vi kom ned til bilen! Heldigvis varmt og fint vær, og vi fikk kryssa av en kommunetopp om ikke annet :) Neppe en tur jeg kommer til å ta om igjen med det første, men grei nok tur med strålende vær og koselig selskap <3

Godt merka og skilta overalt og idyllisk stemning langs med vannet.