Skrivartinden (02.07.2023)

Ascents Skrivartinden (890m) 02.07.2023 14:25
Visits of other PBEs Forfjorden p-plass (6m) 02.07.2023 09:47

Stor parkering ved veien. Ingen sti å følge, så her er det bare å vandre rett fram i myr og bjørkeskog. Myra var tørr etter 3 uker nesten uten regn. Etter ca.4 km vandring i tung vegetasjon var det tid for skikkelig motbakke. Her valgte vi gressrenna lenger til høyre enn det mange andre har valgt. Den så litt slakere ut enn den helt til venstre. Greit å følge denne, delvis sti, som sikkert var dyretråkk. Her så vi 4 elger, en med kalv. Prata litt høyt for at de skulle se oss og de trakk seg unna. Nesten på toppen skrådde vi til venstre. Litt ur på slutten før siste klyving mot toppen. Her var det litt luftig klyving oppover eggen mot toppen i ca. 50 meter. På toppen er det fantastisk utsikt og stupbratt ned på alle kanter. Vi gikk samme vei tilbake.

Skrivartinden er toppen til venstre av de tre toppene på midten.

Merkelig skilt 1 km inn i myrområde! Ikke mange biler og motorsykler som hadde klart å kjøre inn hit uansett.