Lysekammen (01.08.2022)

Ascents Lysekammen (1,304m) 01.08.2022 14:43
Visits of other PBEs Nilsebuvegen (238m) 01.08.2022 09:18

Vi kjørte oppover Nilsebuveien og var spent på hvor langt vi kunne kjøre. Kom ganske fort til skilt med innkjøring forbudt og advarsel om å kjøre videre gjennom bom. Vi måtte derfor gå oppover veien ca.1 km. Her tok vi av på sti mot Nilsebu. Det var en grei sti, delvis rødmerket på høyre side av elva.
Den krysser over på solid bru lenger opp, og fortsetter videre opp til veien igjen etter tunnelen. Så gikk vi på veien igjen ca. 1 km til. Så oppover den bratte lia. Her kom vi etterhvert inn på en lite synlig sti.Litt lenger opp var det greit å krysse elva og gå på høyre side. Videre oppover ingen synlig sti på grunn av mye bregner og vegetasjon og huller i bakken som dermed var vanskelig å se. Lenger opp blir det etterhvert lettgått terreng med
grassbakker og svaberg mot toppen. Fulgte noen varder oppover et stykke. Stor varde på toppen. Peakbookappen viste 20 km, gps'en 24 km.