Oddevasshheia og Veneheia, Kvinesdal og Hægebostad (16.08.2019)

Start point Knaben kapell (716m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Oddevassheia (966m) 16.08.2019 10:41
Venehei (992m) 16.08.2019 10:41

Kjørte opp til Knaben kapell. Vi parkerte her. Her følger en veien opp til den nedlagte gruvefabrikken. Mulig at en kan kjøre opp hit. Blåmerka sti begynner her.
Etterhvert måtte vi passere en elv. Her vasset jeg ovrr på vei opp. På vei ned la Jan ut en planke som vi kom oss over på. Videre var det grusvei et stykke. Sti helt til vi tok av mot toppen av Oddevassheia. Lettgått på svaberg opp og ned fra toppen. Videre til neste topp fulgte vi blåmerker et stykke, men stien ble etterhvert nesten usynlig. Mange grastuster gjorde at det ble et humpete terreng å gå i. Ingen sti ned fra Veneheia før vi kom tilbake til stien vi gikk på oppover.
Idyllisk natur med mange vann. Vi hadde også sol nesten hele dagen. En lang men koselig tur.

Her skimtes Oddevassheia i bakgrunnen.

På vei opp til Oddevassheia på svaberg.