Vasslausfjellet - Nome kommune (16.09.2018)  2

Start point Bom Tvetanveien (102m)
Endpoint Samme
Ascents Vasslausfjellet (418m) 16.09.2018
Vasslausfjellet NV (366m) 16.09.2018 11:40

Meldt regn i ettermiddag, så jeg bestemte meg for en liten fottur i Skiendistriktet. Valget falt
på Vasslausfjellet. Startet fra Porsgrunn og kjørte mot Ulefoss. Tok av hovedveien til venstre etter Solum kirke oskiltet Veitan. Fulgte denne asfalt/grusveien 5 km fram til bommen. Grei parkeringsplass med plass til flere biler. Gikk deretter grusvei videre ca en kilometer og deretter traktorvei et stykke oppover. Deretter blåmerket sti. Etter et stykke på stien lå det mye trenedfall på tvers over stien. Så det ble å krype under eller snuble over. Sluttet etter 400 meter. Deretter bra og godt merket sti oppover. Siste stykket var det å følge lyngstien helt opp.
Skrev meg inn i ny bok som var lagt ut. Ikke særlig utsikt på toppen da det småregnte og tåka lå lavt i dalbunnen.
Fulgte samme vei tilbake. Det småregnte på hele turen så jeg var ganske så våt og kald når jeg var nede igjen. Bare 8 grader her midt på dagen idag.

Parkeringsplassen
Bommen og veien som jeg gikk.
Lyngsti videre opp
og så toppen..
..med postkasse og ny bok.