God fjelltur/treningstur i Lemonsjøområdet (08.08.2015)  4

Ascents Gråhøe (1,290m) 08.08.2015
Trollhøe (1,370m) 08.08.2015
Ørnkampen (1,162m) 08.08.2015

Disse toppene har jeg vurdert lenge og bestemte meg tidlig i uka at nå måtte jeg ta en tur. Ville at det skulle bli en "kombinert" treningstur og fjelltur. Altså ingen tur med primus og lange pauser. Fikk ingen med meg på turen etter å ha spurt flere. Ikke alle som er opptatt av slike pf 250 topper ;) Bare Embla viste interesse for tur...som alltid. Yr viste gode meldinger, men jeg var nok for tidlig ute.

Reiste fra Gjøvik kl 05.30 og sekken på ryggen ved parkeringen ved et byggefelt i Randsverk kl. 08.30. Topp nr.1, Ørnkampen første topp som skulle bestiges. Brukte 28 min opp og totalt 48 minutter på denne turen. Lot bare GPS´n stå på og kjørte så videre mot Lemonsjøen og litt opp i lia. Gråhøe på 1290 moh. var neste toppmål. Veldig godt merket sti til toppen...nesten for mye av det gode. Brukte 1 time totalt tur/retur.

Dro så videre med bilen til Kalven seter i enden av Lemonsjøen. Trollhøe var tredje og siste toppmål denne dagen. Klønet litt for å finne stien i starten, men kom fort på rett kurs. Kjente det nå litt i beina i den bratte starten, men det løsnet litt etterhvert. Tror jaggu Embla også begynte å kjenne det litt i beina på vei ned. Båndtvang er det...ennå...men hun fløy nå over fjell og li....Ingen antydning til å være interessert i sauer heller som vi møtte noen få av. El. halsbånd i fjor høst har gjort susen....men jeg følger med henne. Brukte ca 1t 15 min. Trollhøe. Ferdig skiftet ved bilen...og klokka var ikke mer enn 12.00!!! Jøss...hadde det ikke vært for fruens bursdag idag...så kunne det blitt en tur til. Litt ok når kroppen har en bra dag!
Ca. 1,8 mil fjelltur når bilkjøringen er trukket fra.
Start date 08.08.2015 08:22
End date 08.08.2015 12:00

Fantastisk område...

Written by Flugis 08.08.2015 22:26

..oppvokst med hytta ved Flatningen og går disse turene jevnlig. Gråhøe bestiges hver sommer. Kjenner jeg gleder meg til høstens hytteturer når jeg ser bildene dine. Anbefaler Lemonsjøen Fjellstue med sin gode mat hos hyggelige Marit Furuset !

Sv: Fantastisk område...

Written by Atomsilda 08.08.2015 22:42

Et flott område dette...og heller ikke langt til de høyere tinder i Jotunheimen. Neste gang får jeg ta med kona....en roligere tur med primus...eller middag på Fjellstua :)