Fisketur til Hundsemvatnet (23.06.2023)  5

Start point Jodokkstølvegen 4 (790m)
Endpoint Jodokkstølvegen 4 (778m)
Characteristic Fishing

Fisketur til Hundsemvatnet

Start date 23.06.2023 15:38
End date 23.06.2023 23:23

Mitt engasjement i fotballklubben som mine sønner spiller i gjør at deres fotballtrener og jeg har mye kontakt, nesten mer enn våre fruer - spesielt i sesongen. Slik blir man jo kjent og vi har skjønt at begge nerder på fisking. Dog blir det ikke så mye av det.

I april kjøpte jeg en bok om fiskevann i Jotunheimen - og sendte bilde til han. Da vi snakket sammen senere ble det om å dra på fisketur. Jeg tok han på ordet og fikk leiet en hytte gjennom jobben. Hytta i Jotunheimen var ikke ledig men det var hytta på Lykkja.

Vi tok fri på fredagen og kjørte opp så tidlig vi følte det var greit å komme av gårde. Vel oppe på hytta fikk vi ordnet litt og gikk så opp mot Hundsemvatnet (ser det også står Hundsennvatnet på noen kart). Det var flott vær men blåste en del. Etter ca 30 min fikk jeg en ganske fin ørret (tipper rundt 400 gram). Fiskekameraten fikk ikke noe. Vi spiste medbragt og fisket mat der oppe og returnerte etter noen timer.

Det var flott terreng og vi gikk helt fra hytta.

Så ble det "Jarles Indiske Gryte" til kvelds - som falt i smakt.

Vi ble enige om å prøve tjernene innenfor Hundsemvatnet - neste dag.

En mistet jakka si og måtte ned igjen på veien der den lå. Litt grumpy kar på vei oppover lia