Langrennstur til Småflaka (28.12.2022)  5

Start point Skansebakken (180m)
Endpoint Skansebakken (182m)
Characteristic Cross-country skiing

Min første langrennstur på 1.753 dager!!!

Start date 28.12.2022 09:11
(UTC+01:00)
End date 28.12.2022 11:57

Dårlig rygg inkl en ryggoperasjon og dårlige vintere har gjort det vanskelig for meg å komme meg på skitur. Ser at siste skitur var 11.3.2018 (!!!) en vinter med mye snø og en vinter der ryggen startet å hangle.

Ikke 100% rygg heller nå, men jeg fikk med endelig en tur på ski. Det var tungt og vondt i både lyske og tær men med snøkledd vinterskog glemmer man det helt.

Var ganske hardt opp til Midtre Lysedam, men derfra ganske smooth og når man kom inn på Kuveien var det strøkent. Småflaka er så vakker og med masse snø på trær så var det skikkelig idyllisk.

Snudde et par hundre meter fra Oppkuvvannet - tenker det er lurt å ta det litt piano... Nedfarten var, i starten veldig bra. Ned fra Gopletjern var det hardere enn jeg husket på vei opp. Så bremsemuskelaturen fikk kjørt seg. Var mer forsiktig enn jeg noen gang har vært - og tror det var lurt. På vei ned møtte jeg mange på vei innover, kun to personer passerte meg på vei opp.

Da jeg parkerte litt over kl 0900 var jeg fjerde bil. Da jeg kom tilbake var det biler overalt.