Kvitingane (18.10.2019)  5

Ascents Kvitingane (1,426m) 18.10.2019 12:53

Flokken på tur i Hemsedal. Hytta til jobben ligger like ved Skarsnuten og i dag kjørte vi inn mot Harahorn og stoppet ovenfor skiløypene for å gå til Kvitingane. Tanken var å gå og ta de to toppunktene, men vi tok kun hovedtoppen.

Det lå en de snø i landskapet så det var tungt å gå oppover lia. Når vi endelig kom opp i høyden på ca 1.400 meter så var fruen ganske lei. Jentungen på 9 år var lei oppover men ble motivert da vi kom opp.

200 meter fra hovedtoppen så var fruen så sur at hun ikke ville mer. Så hun satte seg på en stein mens jeg, en av tvillingene på 14 år og jentungen gikk mot hovedtoppen. 40 meter før toppen ville ikke jentungen mer så det ble jeg og en av tvillinggutta. Han andre holdt moren sin med selskap.

Men det var tungt å gå i dag, spesielt for disse andre som ikke er fjellvante. Det andre toppunktet - ved den flotte varden - ble ikke besøkt i dag, da hadde stemningen rett og slett blitt for dårlig.

Tilbake ved bilen var alle enige om at vi hadde hatt en fin tur...overraskende nok!